Brzdy pracují na principu tření mezi dvěma povrchy. Třecí vlastnosti brzdových destiček se měří zkušebním postupem SAE J866A a rozdělují se do skupin EE, FF, GG a HH. E znamená, že destičky mají velmi malé tření a H velmi vysoké.
Koeficient tření se měří při 250° F (cca 120° C) a při 600 F (cca 315° C), také se měří vadnutí brzd:
Destičky FF se považují v dnešní době za minimum. My nabízíme vysoce kvalitní brzdové destičky specifikace GG a HH.
GG – tyto destičky jsou vhodné pro každodenní využití a budou dobře fungovat ve většině podmínkách. Jsou měkčí než HH a rychleji se přizpůsobí staršímu brzdovému kotouči.
HH – jsou spíše vhodné na závodní použití, nebo u rychlých výkonných motocyklů. Destičky HH vám mohou připadat příliš ostré, obzvláště za vlhka, a neefektivní při každodenním používání, kdy se jim nepodaří dosáhnout dobré provozní teploty.
Mnoho výrobců doporučuje destičky HH na přední brzdový systém u výkonných motocyklů a GG na zadní. Je to proto, že GG na zadní brzdě mohou poskytnout více citu a lepší kontrolu zadní brzdy. Není bezpečné používat HH na zadní a GG na přední brzdě.
Upozorňujeme, že destičky jsou pouze tak funkční, jak dobře je funkční celý brzdový systém. Při prvním použití se můžou zdát neefektivní, protože se odpařuje zbytková vlhkost z výroby a destičky se přizpůsobují kotouči. Je doporučeno ze začátku brzdit jemně a opatrně, protože při prudkém prvotním brzdění může pryskyřice v destičkách zkrystalizovat a způsobit tak následné pískání a špatný výkon.