Vážení zákazníci, v období mezi svátky (27.12. - 31.12.) máme zavřeno. Objednávky přijaté v tomto období budou vyřizovány ve čtvrtek 2.1.2025. Případné dotazy zasílejte na email [email protected]. Přejeme všem veselé Vánoce a hodně šťastných kilometrů v roce 2025. Vaše wemoto.cz

Rozdělení brzdových destiček - EE, FF, GG, HH

Brzdy pracují na principu tření mezi dvěma povrchy. Třecí vlastnosti brzdových destiček se měří zkušebním postupem SAE J866A a rozdělují se do skupin EE, FF, GG a HH. E znamená, že destičky mají velmi malé tření a H velmi vysoké.

Koeficient tření se měří při 250° F (cca 120° C) a při 600 F (cca 315° C), také se měří vadnutí brzd:

  • EE – koeficient tření je 0.25 - 0.35 u obou teplot, je možné vadnutí 0-25% při teplotě 600° F
  • EF – koeficient tření je 0.25 - 0.35 při 250° F a 0.35 - 0.45 při 600° F, vadnutí 2% - 44% při 600° F
  • FF – koeficient tření je 0.35 - 0.45 u obou teplot, vadnutí 0-22% při 600° F
  • GG – koeficient tření je 0.45 - 0.55, vadnutí je nepravděpodobné
  • HH – koeficient tření je 0.55 - 0.65, např. karbonové nevadnou až do 3000° F (1649° C), kdy se rozžhaví

Destičky FF se považují v dnešní době za minimum. My nabízíme vysoce kvalitní brzdové destičky specifikace GG a HH.

GG – tyto destičky jsou vhodné pro každodenní využití a budou dobře fungovat ve většině podmínkách. Jsou měkčí než HH a rychleji se přizpůsobí staršímu brzdovému kotouči.

HH – jsou spíše vhodné na závodní použití, nebo u rychlých výkonných motocyklů. Destičky HH vám mohou připadat příliš ostré, obzvláště za vlhka, a neefektivní při každodenním používání, kdy se jim nepodaří dosáhnout dobré provozní teploty.

Mnoho výrobců doporučuje destičky HH na přední brzdový systém u výkonných motocyklů a GG na zadní. Je to proto, že GG na zadní brzdě mohou poskytnout více citu a lepší kontrolu zadní brzdy. Není bezpečné používat HH na zadní a GG na přední brzdě.

Upozorňujeme, že destičky jsou pouze tak funkční, jak dobře je funkční celý brzdový systém. Při prvním použití se můžou zdát neefektivní, protože se odpařuje zbytková vlhkost z výroby a destičky se přizpůsobují kotouči. Je doporučeno ze začátku brzdit jemně a opatrně, protože při prudkém prvotním brzdění může pryskyřice v destičkách zkrystalizovat a způsobit tak následné pískání a špatný výkon.

Created with Sketch.
Zpět